Det ser hårdare ut än någonsin mellan dessa två fotbollsjättar. Jag måste erkänna, för första gången på 10 år är jag lite smått sugen på att köpa båda titlarna.
Videos:
FIFA 08 Gameplay
PES 2008 Gameplay
FIFA lockar med alla sina licenser (som vanligt), nu med det stora plusset att spelet på plan ser otroligt lovande ut. Mer verklighetstroget än PES, måste sägas. Spelalternativet "Be a Pro" verkar kul, och möjlighet att spela 5 vs 5 online är inte fy skam det heller. Ser fram emot ett kommande demo på detta spektakel.
PES ser också bra ut, men varför går det så otroligt fort? Spelarna vrålkutar non-stop och täcker upp ytor felfritt hela tiden, ser väldigt mekaniskt ut. Det ligger en stor arkad-känsla över det hela, inte kul för oss som gillar simulationer. Sedan hade jag stora förhoppningar på att åtminstone kunna spela 2 vs 2 online, men verkar som det blir endast 1 vs 1. Dåligt, Konami.
Trots detta så har jag en stark känsla av att PES kommer vara det bättre spelet i slutändan. Som Konami själva påpekar så är spelet 75% klart, så de har 2 månader på sig att skruva i dobbarna ordentligt..